محب فايز


نفسي أعترف وأحكي حاجات كتيير جوايا

نفسي أعترف من غير حرام وعيب وكفاية

نفسي أعيط من غير ما حد يضحك عليا

نفسي أعيط ومش عايز حد يعيط معايا

نفسي أجري في الشارع بسرعة

وأنكفي على وشي وأنجرح

الاقيكي مده أيديك وبتقولي معلش

نفسي أغني بعلو صوتي وأقول إن الألم واجع

بس صوتي ما يتسمعش

علشان محدش يقولي صوتك وحش

ويوقف غنايا

نفسي تضيع فردة شبشبي اليمين

علشان أعقد أدور عليها وأتلهي

وأنسى أني حزين

وأنسى الحكاية

نفسي عقلي يتلحس


معرفش أفرق بين الأيام والسنين

معرفش دي نص السنة ولا البداية

نفسي ما بقاش واحد

كفاية عليا نص

نفسي كل ما أفكر أشوف نفسي معرفش أبص

أو ملقاش المرايا

نفسي أحكي لكم من غير ما اعافر

وبكرة أبرد ف الاقيكوا ساتر

فأحضنكوا تضحكوا

أصلكوا ناس نسايا


نفسي أعترف بس مش قادر


محب فايز

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

بلورة

monoprint 3

السنه الجديده