السلام

لما تحس انك بتفقد بطاريتك اللى انت عايش بيها
لما تحس...... انك ابتديت تبقى مجوف من جوه
يبقى فى حاجة غلط
انا انسانه متفائله بطبعى
لكن احيانا فى حاجات بتبقى فوق الطاقه
ذى مثلا انك تختار طريقه تفكيرك.........او طريقه عيشك لحياتك
وتلاقى ناس بتحاول تفرض عليك حاجة
هو الواحد بيقعد سنيين من حياته يكون طريقه تفكير....علشان يجى اى شخص عايز يمسحها كدة بسوله؟
والتدخل فى طريقه التفكير وطريقه عيش الحياه ده صعب شويتتين
......................
السؤال ليه مش بنحترم الاختلاف
وليه مش بنسيب الناس فى حالها؟
..........
وليه بنفتى ؟.............انا لو مش عارفه شخص مش هنصحه......انصحه بأمارة ايه؟
.........
لكن تلاقى حد مشفش وشى بقاله شهور.......واول كلمه ....انتى ازاى تعملى كدة؟....وازاى متعمليش كدة؟
........
ايه؟
انا نفسى بجد العيله والحبايب والاصحاب
يفرقوا بين انى بحبهم وبعزهم.........وبين ان ملكوش دعوة بيا
انا ليا تفيكرى وليا طريقتى فى الحياه
مش هتبقوا شاطريين اوى لما تتفهوا من شخص
ومش هتبقوا ابطال لما تنصحنى بحاجات انتوا مش فاهميين فيها حاجة

ارحمونى ...........يرحمكم الله
..............
المهم ان حاليا
الدنيا مش ظريفه
مش عارفه ليه بكتب ده على المدونة
بس انا اتفقت مع نفسى من الاول....ان المدونة دى كأنها فضفضه مع نفسى
.............
ولانى صعب انى افش غلى فى شخص ........فانا بفش غلى فى الكتابه
زى ما انا بتقبل نفسى وانا متفائله
للاسف مضطرة اتقبل نفسى وانا متشائمه.....
او محبطه
.............
وانا محبطه دلوقتى
..................................
اللى بعمله كل مرة
انى اسيب الامور تمشى زى ما تمشى ........وربنا يعديها على خير

السلام

Comments

Popular posts from this blog

بلورة

monoprint 3

فينيسيا