قرار .يمكن


 انا اخدت قرارات 
.. خدتها قبل كده .. بس دايما كنت ببقى خايبه فى تنفيذها 

واعتقد انى لا اراديا هنفذها من غير ما اخد بالى
..  العوده للقوقعه 
... راودت نفسى كتير على القرار ده 
بس بما انى ساظل اندهش من الدنيا 
وانصدم فى الناس ... وشكلى مش هاكبر مهما حصل 
فانا بما انى قعدت ااقاوح ... واعافر .. وواضح ان ده مش نافع
 فانا ... هبه الخولى 
الطفله .. مش هحكى لحد حاجة .. مش هاخرج من قوقعتى تانى 
علشان العالم بتاعكوا بره ده وحش اوى 

وبيوجع اوى ...
لكن هبه الكبيرة ... هتنفصل ... هتتعامل 

هتعيش الدنيا بتاعتكوا دى ...بس مش هتكون جزء منها 
...
اصحابى اللى عرفتهم ... اللى بحبهم .. احيانا بضغط عليهم 
واحيانا بكون متوقعه منهم اكتر مما هما ممكن يتحملوه 

فخلاص ...انا اتعودت على الوحده 
:)
.  هتفضل يومياتى اللى بكتبها بكل اللى حصل وبيحصل ..موجوده فى النوت بوك بتاعى

مش على المدونة 
مش عارفه فايدتيتها ايه ؟ ولا هاعمل بيها ايه ؟
بس ادى الورق مبيشتكيش 
.... بكتب كتير انا ... بس هيفضل هناك 
... احساس انى بتسرسب من ايدين نفسى وانا مش عارفه الحق نفسى 
.. لا خلاص منه 

...
. كويس كده 
:). 

عارفه انى جبانه فى الاخر ..ومش هاتعلم من درسى 
وهارجع اخرج من قوقعتى واتصدم ... و هاثق فى الناس 
وهاتصدم برضك 
:).. 

Comments

Popular posts from this blog

بلورة

monoprint 3

السنه الجديده