وقـــــــف



كنت بحاول اغيّر نفسى .. وأغيّر تفكيرى 
.واغيّر تفكيرى .. وتصرفاتى اللى مكانوش مُتوافقين مع رؤيتى لنفسى فى الخيال ... وعلى مر سنين 
.. كنت ببقى غضبانه ..انى مش عارفه اتغير .زى ما انا عايزة 




لكن فجأه وبدون مُقدمات ... وفى وقت واحد تقريبا ... لقيت كل حاجة جوايا بتتغير ..... جوايا تحولات غريبه 
كنت بحاول فى سنين ... تفكيرى ، تصرفى ، واحساسى 




وكل حاجة فجأه بتتغير 
..احساس الخوف مسيطر عليّا ... بشكل كبير جدا 




كان فى فزع فى الاول ... لانى فى انفتاحى . خروجى من قوقعتى .. وضعت نفسى فيها قصرا 
خايفه انفتح اوى ..معرفش نفسى 




لكن نفسى اللى كنت اعرفها ...معرفهاش دلوقتى ... انا اُصبت بتشوش ولغبطه 
... كل اللى اعرفه انى وصلت لحاله ... فعلا ..بدّور على زرار " الاغلاق " عندى 


... عايزة اتقفل مؤقتا على الأقل 
كل جهاز ومكنّه  بتشتغل ..لازم تريحها .. علشان متولعش من السخونه 
عايزة اتقفل ..أبطل اتغير 
أبطل تفكير 
...التحول جوايا يقف ...الاحاسيس المضاده اللى كلها فى يوميين ورا بعض تقف 


كله يقُف ....
وقــــــــــــــــــف 


زى لحظة تجمد الزمن ... مش علشان اُعيد حساباتى ..ولا علشان افكر اكتر 
لأ ..بس علشان استريح 
استريح ..وهاكمل بعدين  والله 
... 


اعملها ازاى دى بقي ؟؟
:) . 

Comments

  1. متعملهاش ...يمكن التغير ده احسن من الوضع القديم !! بس انتي لسه مخدتيش عليه بس

    ولو لا فانت التجربة مش بتخسرك شئ هي بس بتعلمك

    وبعدين اسمها (لخبطة) مش (لغبطة) ..عربي ده ؟؟

    :)))

    ReplyDelete
  2. انا بقول ملتغبطة مش متلخبطه
    :)).. وبعديين انا مش عارفه هاحب التغير ده ولا لأ ؟

    ReplyDelete
  3. لو مش حبيته مش مهم غيريه لحاجة تاني :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

بلورة

monoprint 3

السنه الجديده