فى حاجه غلط
.. مش معقول كل الناس دى غلطانين 
... انا بقيت مؤمنه ان فى حاجه غلط فى تعاملى مع الناس 
. مش معقول انى اتجرح كده من كل التعاملات ... ولما فكرت ثوانى .
 انا مش كسبانه حاجه 
.. انا مبقتش انا اللى اعرفها 
وجزء كبير من ده واضح فى تعاملى مع الناس 
.. يا بخسر ناس فى حياتى وانا بحبهم 
يا بعاملهم وحش على اساس تهيؤات فبخسرهم وانا مش عايزة اخسرهم
.. يا ناس فجأه تبعد عنى .. وانا مكنتش عيزاهم يبعدوا عنى
يا ناس بتقرب منى وانا مش مستريحه . 
فخسرت اصدقاء 
.. ولما لقيت ان النتيجه واحد فى كل الاحوال 
. يبقى انا احسن لوحدى من غير الناس . 
...
اتغيرت كتير عن زمان .. كنت بحب اتعرف على ناس جديده 
كنت بحب الناس عموما .. مكنتش بخاف حد يفهمنى غلط
 كنت بشوف الاصل فى الناس الكويس و الخير 
كنت بحب اقعد ارغى مع اصحابى 
واحكى ايه اللى حصل فى يومى ..وانا عملت ايه ؟
دلوقتى صعب اوى حد يكلمنى وابقى عايزة احكى
هيا الحمد لله وخلصنا 
لان كل مرة ... يسألنى صديق .. مال صوتك ... وانا زهقت من كل مرة ااقوله تعبانه ومتضايقه
فبقيت مبحبش ارد عليه اصلا 
. اصل هيسألنى .. وانا اجابتى متغيرتش .
وليه احمّل الناس همى ؟
كنت بسمع اصحابى وهما بيحكوا 


كنت بضحك من غير حساب .. ومن غير ما اخاف انى " ابدو " عبيطه 
. بقيت اتجرح من الناس ... وجرح على جراحى 
بيلهب .. وانا مبقتش مستحمله 
.. خدت قرار انى اعود للقوقعه كذا مرة .. كنت كل مرة بنفذه بشكل جُزئى ... وكل مرة ااقول بس انا مش ف القوقعه كده
....
مرة سمعت عن واحد
.. قفل التويتر والفيس بوك ... كسر الشريحه بتاعته
خرج من المدينه اللى عايش فيها 
ولمده سنه محدش كان عارف هو فين؟
:)
. كان خد شنطته وارتحل فى ارض الله 
.. يا بخته 

Comments

  1. ياريت
    :) انا هاعمل باسبور فى اليومين اللى جايين
    وابقى جاهزة

    ReplyDelete
  2. بلاش القوقعة ابوس ايدك وش وضهر

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

بلورة

monoprint 3

السنه الجديده