يمكن

بقالى يومين دلوقتى مش بعمل حاجه غير 
انى بنام واشرب فيروز ومايه وينسون ... واتوجع واكتم جوايا واسكت 
.. خلانى افكر ... 
هو الاحسن انى انعزل تماما عن البشر ؟؟
لأن على ما يبدو انهم بيألمونى حتى لو مش واخدين بالهم 
... و اتصدمت بما فيه الكفايه .. اللى اتخيل انى مش هستحمل تانى ابدا
.. مش كل مرة .. اكون مثيرة للاهتمام ... و بعدها كله يختفى 

.. مش كل مرة هاقعد افكر ياترى انا صح ولا غلط ؟.. ياترى ليه مش قادرة افهم الناس حواليا ؟؟ 

. مش قادرة اتقبل من اى حد اهتمام  .. لانى تعبانه 

تعبانه وعندى احساس عميق انى زهقت الناس اللى معايا 
... فهل الاحسن انى ابعد خالص ... ويبقى كل احوالى كويسه علشان كفايه عليهم ؟
.. ولا 
.. اممم .. الحقيقه ان حتى تفكيرى فى الحل التانى ...بيرجعنى لنفس الحل 
... انا اتعلمت درس مهم او ىزمااااان اوى ... بس على ما يبدو متعلمتش منه حاجه 
.. ... لما الحب جه بالعافيه ... واضطريت انى اتقبل واحده ..لمجرد انها فرضت نفسها عليا .. 
ولما كنت بكره نفسى والناس والانسانيه 
وهيا الوحيده اللى كانت معايا .... حتى دى ... ضربتنى فى ضهرى فى عز ازمتى
.. مكنتش كبيرة ..انا كنت فى اعدادى 
... يعنى ربنا عرض عليا الناس بدرى ..ورانى ممكن يعملوا ايه ؟. و انا متعلمتش 
يعنى انا مبقدرتش افتح قلبى لحد 
. الا وبغض النظر عن كل الجراح اللى بتتفتح وافضل تعبانه يومين على الاقل
... بس بفضل كتير افكر ...امتى هيستغل ده لصالحه ؟.. وامتى هيضربنى فى ضهرى 
.. ده شىء معتاد .. و بقيت منتظراه 
.. نسيت نفسى وانا مبسوطة ..ومصدر بهجه للناس 
.. ووحشتنى نفسى 
.. وعلشان كده .. اعتقد ان الاحسن انى اكون كده وحدى 

.. وربنا كريم
.. مش متعوده انى اكون متذمرة ... وانى اكون شكايه 
.. ولا عمرى كنت بفرض نفسى على حد
علشان عارفه احساس ان حاجه تتفرض عليك 
.. يا اما اتفرض عليا حاجات بكرهها 
فمش هافرض نفسى على حد 
.. و مهما كنت بحب اكلم حد .. او معتزه بصداقته 
.. هافرض عليه انه يستحملنى 
... وبما انى .. مكسورة 
..يعنى انا وصلت لاستنتاج حلو 
.. انا مش سليمه ... 
مبقتش قادرة على التعافى ... فيا جزء كبير من روحى بقى معطوب 
.. مش من العدل ابدا انى اضايق حد او اعذبه معايا 
وعارفه انى مش هاكون قادرة على التعامل والتفاعل 
... 
فحياتى من غير ناس .. اعتقد هتكون افضل
 ..الناس بتعذبنى 

.

كنت كويسة وفهيمه وانا صغيره



 لما اعتزلت الدنيا ... وكنت اقعد فى الاوضه ... اقرأ كُتبى واتفرج على الافلام 
وارسم والون 


:). ومبسوطة 


Comments

  1. طيب هي التعليقات هنا مني بتضايقك ؟؟؟
    لو حابة ان ده يبقي مكانك ومحدش يقرا او يعلق هاحترم ده

    انا مش حابب تحسي ان في حد بيقرا فضفضة او بيفرض راي

    ReplyDelete
  2. :)). بالعكس
    .. انت مش بتفرض رأى
    واحساس ان حد ممكن يقرأ ده
    بيمسكنى شوية عن كل الكلام

    ReplyDelete
  3. مانا قصدي كده :) انا مش عايز تحسي ان حد يمسك ويخليكي متتكلميش

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

بلورة

monoprint 3

السنه الجديده