بدون عنوان

أكتب ايه ؟.. 


... قلبى بقى مُثقل .. 
. جسمى مرهق    اعصابى مستنفزة . 
...عقلى مُتعب 
... مبقتش عارفه اختار اللى اكتب عنه   
مبقتش ااقدر ارتب افكارى زى ما كنت 
... ولا بقيت ااقدر انتقى كلمات .. تتكّون مع بعضوتعمل نسيج حلو ...
.. مش عارفه ده تحول جديد فى شخصيتى ؟
..ولا ده نتاج لمواجتهى لنفسى ...
 وعُزلتى الاجبارة اللى فرضتها على نفسى ..
 عارفه انى بكدب على نفسى كل يوم وانا بقول انى مش محتاجه حد .
. وانى كويسة وانا لوحدى .. عارفه انى بضحك على نفسى 
... بس اعمل ايه ؟لو قولت الحقيقه لنفسى ... هاتعب اوى
 .هاتعب لانى مش قادرة 


.. ارضيها .واريحها وفى نفس الوقت ..لو قولت لنفسى الحقيقه ..
 هيكون خطر عليا اوى ..
 فانا اقنعت نفسى بان افضل ما يكون ..هو الوضع الحالى .
.. مع افكارى اللى رايحه جايه منير كان بيقولى 




:: مش عايز بكره يفوت و انا لسه بموت و الليل عمال يجرح و الوحدة تزيد النار و تزيدني مرار و الحزن يبات يصبح.


.. قلبى بينقبض كل ما اشوف اى صورة من محمد محمود 


. أى صورة انا مصورها او اى حد مصورها ..
 اعتقد ان محمد محمود كان هو التحول الحقيقى فى شخصيتى انا تبعانه من سنين لكن من اول يوم فى محمد محمود ..
.انا ايقنت انى تعبانه بجد تعبانه ..
 وبكابر علشان انا فى بيت .. وشغل ..ومجتمع ..مبيعترفش بالتعب 
.لكن انا تعبت .. تعبت اوى  . .وكل تفكيرى 
.. مش امتى هستريح ؟لكن هقدر استحمل لحد امتى ؟؟ .
 لما من كام يوم 
..احس بوجع فى رجلى ..المُنهكه والمظلومه معايا دايما وابص الاقى دم ..
 ودى تانى مرة تحصل .. ودنى بقالها اكتر من 4 ايام مسدوده ..
 احساس منيل بنيله ان جسمك بيقفل .
. بيقولك كفايه عليك كده
.. وانا كالعاده ...بتعايش .. وبعدى الايام .. طب وبعدين 

؟.. يارب ..انت العالم . انت اللى عارف وحاسس.
... انا كل يوم ..ليا اللحظة اللى بكون فى المترو .. والتساؤل ...
 وبعدهالك يا هبه ؟؟..مش عارفه 





Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

monoprint 3

بلورة

السنه الجديده