تويتر

تويتر ...كان 
ولم يبق 
كما كان 
..كنت بحب تويتر جدا ..كان دايما سبب بهجه فى يومى 
كنت بحب الناس اللى بكلمها ..ومش بملّ. من الكلام معاهم ليل نهار
.. امتى الارواح اتشوهت وبقت بالقُبح ده ؟
.. امتى بقوا آلات .. مش بنى آدمين ؟.... 
أين اختفى البنى ادم بداخلهم ؟.
. هل الشاشه . تقتل جزء من احساسك بذاتك ؟.. وتُجبرك على ان تُبرز اعمق اعماق اسرارك 
امضيتُ..أيام اُراقب تويتر من بعيد 
.. تشوهات ..وتقيحوات .. وقُل كل ما تحب 
من هؤلاء ؟.. اهذا نحن حقا ..ونخفى هذا تحت ستار من " المجتمع .العادات .التقاليد ؟". و
من هذا اللى يفخر بان يشتم نفسه ؟. ويُسمى نفسه بشتايم 
..عندما لاتراودنى اى رغبه فى ان اكتب كلمه !!
كل ما اثق فيه أن
اختفى تويتر الذى اعرفه
.. الناس اللى تهمنى من تويتر .. اعرف اصل ليهم بطُرق اخرى 
تويتر 
. اسفه ..لكنك لن تظل صديقى كما كُنت 
اصبحت خطر عليّا 
اصبحت مصدر حُزن من العوار والكشف الذى تستلذ به 
أصبحت مصدر توتر ...لا احتاجه 
عن طريقك ... عرفت بشر .. كنوز
كان مستحيل اعرفهم او يتقاطع خطوط حياتهم مع حياتى بأى شكل
الا من خلالك ... ولهذا فقط اشكرك 
اتمنى انك تقدر احساسى ده 
.. صعب ان اسأم .. او اكره 
لانى تعلمت بالصعب ان الكُره .. يستهلك طاقه جبارة 
انا فى حاجة لكل قطره منها 
وانا لا اكرهك .. اتمنى انك تقدر 
عشت ذخرا وسبب جنون الناس :)

Comments

  1. :) انا من انهي ناس فيهم ؟؟

    ReplyDelete
  2. تويتر مقفول النهاردة :)

    ReplyDelete
  3. انت من النوع الرايق :)
    ..
    شمس النهار .. دى مش عينى والله
    :D

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

monoprint 3

بلورة

السنه الجديده