غضبانه

انا غضبااااااااااااااانه 
.. انا مش لاقيه كلمات .. ومش لاقيه افعال ... معتقدتش ان اللغه العربيه وصلت لكمات توصيف لحالتى دلوقتى 
.. المفروض انى فنانه ..آل يعنى 
والمفروض انى انزل اصور فى الميدان .. و طبعا حاولت انى اطلع فوق عمارة علشان اصور 
وايه كل النسا دى اللى عايزة تتطلع " تتفرج " من فوق ؟؟ 

هبل !! 

وبعدين واحد يعرض انه يساعدنى ويطلعنى ..بس بشرط ..ياخد الكاميرا ... 


هو انا بس اللى بقابل معاتيه ؟ ..ولا دول موجودين وكل الناس عارفه ؟

.. .. وبعدين ربنا يوقفلى مصور ابن حلال يحاول يساعدنى ... ويانهار احوس على اللى هببه فى حياتى 


.. انا شاكرة جدا ليه .. وفعلا ..هو حاول يساعدنى 

:)


.. وبعديين اقعد انا الف الف حوالين نفسى .. واحس انى مخنوقه .. انا هاروح ازاى .هاخرج ازاى ؟

..ده طبعا غير الناس الزوق اوى اوى .. اللى ااقولها عايزة اعدى ..فتفتح صدرها اوى .. علشان ميبقاش فى مكان اعدى منه 

..  انا جالت ىفكره جهنميه وانا هنالك .. احنا نعمل هدوم متكهربه 
ونعمل جزء حساس فيها ... بحيث لو المسه زادت عن 3 ثوانى .. تكهرب ام الحيوان 
. .. ده غير الاختراع .. ان يكون فى كائن طائر ..يجى ياخدنى من مكانى حيثُ انا ..ويطلعنى بره
.. انا طاقتى مش بس خلصت .. انا خلصت الاحتياطى الاستراتيجى   ...
ده انا خلصت اللى لسه لم يُنتج 

واركب المترو .. علشان الاقى بنت عماله تتكلم كلام اهبل ... انا بحمد ربنا وقتها ان عندى ودن مسدوده ومش سامعه
سديت انا التانيه .. وقعدت ادندن جوايا . علشان مسمعش حاجه 
.. ومحستش بنفسى .كأنى اُغمى عليّا .. نمت .. وصحيت قبل حلوان بحاجه بسيطه .. علشان الاقيها لسه بتحكى فى اى خرا 
. وانا ااقول ..بصوت عالى .يارب رحمتك يارب ... يارب ارحمنى يارب 


.. ولحظة انى بستأذن واحد انى ااقف مكانه على الصنيه علشان اصور ...ويرفض 
بجد !! .. ولما اطلع فى مكان تانى ..واحد يفضل يزن فى ام ودنى ..لو سمحتى يا انسه ..لو سمحتى
وانا بقوله ثانيه واحده ..ثانيه واحده 
ورحت مزعقه .... انـــــــا عايزة امشى من هنا خاااااااااااااااااالص اصلا

يحرق كده بجد  

.. 


.. ولما واحد يتحرش بيا .. و اللحظة انا بمشى بضهرى ..وشى فى وشه ..وبتنفس كأنى ثور هائج  وحياه ربنا ..لولا انى مُرهقه وتعبانه
انا كنت ضربته ..الجبان الحيوان مكانش عنده الجرأه انه يبص فى عينى اصلا ..
و اى حاجة اللى واحد يحاول يحط نفسه حامى حمى البشر ..وعايز يساعدنى

. اومال لو بنت بجد كان حصل فىيهاايه ؟


.. لحظة ما انا كل شوية ..زحمه ..واتزنق علشان اخرج بسرعه ... وازق ..واعافر .. وزقه هنا ..وكوع هناك 
ولمسه هنا .. مش مشكله ..قربت اطلع
مبقتش قادرة ابص فوق ..انا عماله ابص على خطوتى علشان اخرج .. كل شوية ..الاقى لسه كتير ... لسه كتير 
.. على باب ميدان ..كنت احبه .. كنت اُقدسه ... والآن ..كرهت البشريه .بحالها 
رفعت عينى للسما .. وعيطت .. عيطت عياط مش بذمه .. اللى كان لازم امسك نفسى .علشان انا لسه هاروح هناك 
..لسه هاصور 
.. وفى عز تعب .انى نفسى اركب اى حاجه ..الاقى كوبرى قصر النيل كله بشر .. يارب 
..امشيها لحد مترو الاوبرا ..لأن مفيش حل تانى 
.....


.. مفيش موسيقى فى الدنيا كلها هتطلعنى من اللى انا حساه 

.. مفيش حضن فى الدنيا . . اللى مش طايلاه اصلا . هيكفى 

.. 

مفيش كلام يوصف .. ومحدش يقولى تانى انتى محتاجه اجازة
لأنى محتاجه .. ومتزفته عارفه ...بس مش هينفع 
..

و تفضل كاتم فى نفسك ..كاتم ..علشان يمكن اعرف افش غلى فى البيت

..بس يقولك مينفعش ..هو انتى مش كنتى عارفه ؟؟.. مكنتيش متوقعه ؟.. وبعدين ما هيا الحياه كده ؟؟

.لأ ..انا متفقتش على كده .. مش هيا دى الحياه اللى انا عيزاها لنفسى .. 

متنفعليش ...متنفعليش !!!!! ..يا نهار اسود .. مش من حقى ؟؟

 مش من حقى انى اتعب ؟..ولا من حقى انفعل واغضب ؟؟؟

..مين اللى كتب دستور انى لازم استحمل واستحمل واستحمل ومتكلمش؟.. 

ومنفعلش !! ؟ 
. انا كرهت ها الحياه 
..


دلوقتى ..اضافه للتعب والارهاق..انا بقيت غضبانه 



....

كل اللى طلعت بيه انهاردة ..انى كلت نص بطيخه .. وطلعت حلوة 

Comments

  1. حلال عليكي النص بطيخة وحلال عليا البوست ده

    مش عندي رد اي كلام هاقوله هيبقي اي كلام :)
    ياريت تفهمي قصدي :(
    -----------
    متنسيش تقوليلي اكونت فرح

    ReplyDelete
  2. @RoadToPalestine

    وانا معنديش كلام يا عادل :).

    ReplyDelete
  3. ربنا يكون معاكي يا هبة :( .. معلش يوم لك و يوم عليك

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

monoprint 3

بلورة

السنه الجديده