حسنه...ودمعه

عموما ..ودايما
انا ببص على الناس ..مش عارفه بدور على ايه ؟
. بس متخيله ان اكتر حاجة غنيه فى الدنيا هو الانسان
..ممكن تشوف 4 او 5 تعبيرات على وش شخص فى ااقل من ساعه
..
لكن البنت دى كانت مميزة
مش عارفه ليه ؟.. كانت من البنات اللى مش باهره الجمال لكن جذابه جدا
.. وبسيطة فى لبسها ومكياجها .
..لكن كان عندها اغرب حسنه ممكن اشوفها
.. كانت تحت عنيها بمسافه صغيره .. و مكانتش مجرد نقطه..كانت واخده شكل بيضاوى شوية
..كان شكلها غريب اوى
لكن الاغرب ..انها مع حاله الحزن اللى البنت فيها ..وهيا باصه على شباك المترو ...ونظرها مش جايب حتى الحديد
. الحسنه دى كانت دمعه
.. قعدت افكر شوية ..ايه اللى مزعلها ؟.. هل حركة ايديها ولعب صوابعها بالدبله ..ليه دلاله ؟
..
وفى لحظة تليفونها رن ...وهيا بترد .كانت مبتسمة
بس ده خلى الدمعه تقرب من عنيها اكتر
.. خلاها جايه من المنبع
.مقتدرتش افكر كتير فى مشاكلها
لكن افتكرت فكرة كنت بحب اعملها ايام مما كنت فى الكليه ..كانت بتهون عليا شوية
..كنت ااقعد ابص على الناس حواليا
..وكنت بتخيل ان كل دول اكيد عندهم مشاكل وصعاب فى حياتهم
..انا ابسط البسيط .
كنت دايما اروح البيت ..مش متضايقه على الاقل
واقول الحمد لله
:)..
. البنت دى نزلت فى محطه دار السلام ...شفت دمعتها من بعيد .
مكانتش سودة دى
.كانت حقيقيه
. شكل احزان القلب مش بتقدر تفضل محبوسة كتير
.لازم تطلع بشكل او بأخر
.

Comments

  1. عموما ..ودايما
    انا ببص على الناس ..مش عارفه بدور على ايه ؟

    هو أنا مش عارف بدور على أيه فعلا ؟؟ بس لما ببص فى وشوشهم بحب أكتر أبص في عينيهم بحس إنى بدخل جوة حياتهم ، بتخيل قصص وأنا بشوفهم ، بشوف الحزن والفرحة ,والتحدى واليأس كله فى عيونهم
    تفتكرى ده مرض نفسى :))

    ReplyDelete
  2. اكيد لأ
    :)
    دى اشارة بشريه كويسة

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

بلورة

monoprint 3

السنه الجديده