هرتله..الفن ميدان

الروتين والملل المسيطر على الحياه ..هيقتلنى
.. بصحى علشان اروح الشغل ... واخلص شغل علشان اروح انام ... بس علشان اصحى تانى يوم
:(.. سىء محزن انى ابقى مليانه على آخرى ..ونفسى افجر ده
رسمه كانت او صورة
.بس انا اتغيرت
..مش عارفه ايه اللى حصل ؟بس حاسه نفسى اتغيرت
.. ومش عارفه اتأقلم مع نفسى الجديدة
..مش عارفه الاقى المزاج بتاعى اللى كان بيخلينى ارسم واصور
.. واللى كان بيخلينى نشيطة .. ومنتجه
ايه اللى حصل؟
..
انا كنت هاحكى على حاجة
.. امبارح كانت فرصه انى اخرج خارج الملل بتاع حياتى ده
كان الفن ميدان
.. بخلص شغلى انا الساعه 8
كنت هناك 8 وربع تقريبا
. و عرفت ان اسكندريلا هيغنوا من 8 ونص
قلت كويس ..ااقدر اقعدد لحد 9 ..او حتى 9 ونص
.. وبتوتر كحالتى الطبيعيه انى اقعد احسب كل حاجة
لازم امشى على 9 ونص ..علشان اوصل حلوان 10 وربع ..يبقى يا دوبك
اشترى الحاجت اللى ماما عيزاها ..والحق اروح البيت على 11
وطبعا لازم اعتذر لبابا وهو بيقولى يا بنتى احنا بقيينا فى شتا ..مينفعش المواعيد دى
.
.لكن اسكندريلا قعدوا وقت طويل على المسرح .زمش بيعملوا حاجة
بسبب ان الميكرفونات بايظة
وانا اقعد افكر .يعنى حفله مهمه كدة وميبقوش مستعديين ازاى يعنى ؟
. المهم انى قعد ت ااخر ميعادى علشان الحق حتى اول اغنيه بس
.. ومع بدايه اول اغنيه
جالى احساس ..انى مش مستمتعه خالص
. انا اعصابى باظت ..والمفروض انى اكون روحت من نص ساعه
وبمجرد ما قولت انا خلاص مروحه ...ومشيت مش ااكتر من 100 متر
جالى اصوات الاستهجان
الصوت راح
:)...
لكن اللى ضايقنى من نفسى اوى
ان فى اللحظة دى ..وانا بحس بانخفاض درجة الحرارة ..وشفت على الارض نقط ابتدت تتجمع
:) ..الدنيا كانت بتمطر
... لكن انا مشيت ودخلت المترو علشان الحق اروح
:(...
مش كان ممكن امشيها لحد مترو السادات ؟
وانا كل ده اللى بفكر فيه وانا ماشية فى المترو
.بقى عندى هدف
... يمكن لما اتجوز بقى ولا حاجة
انى انزل وسط البلد ..وتبقى الساعه 5 ..والجو ساقعه
وياريت تبقى الدنيا بتمطر كمان .. واتمشى واتمشى
:D
مكنتش عايزة انهى البوسط . بحاجة كئيبة
لكن وانا فى المترو
وتحديدا فى محطة الملك الصالح
وبمجرد ما المترو بدأ فى سيره
جرى ولد جنب الرصيف ..وخطف موبايل من ايد واحدة جنب الشباك
...لم يألمنى نظرتها الملتاعه
اكتر مما آلمنى ...
خدشه ايده على خدها
..
.

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

بلورة

monoprint 3

السنه الجديده